2012-04-23

Lite smått och gott!

Här kommer bilder från helgen: http://www.flickr.com/photos/augustthomassonsphoto/

Fågel mässigt har helgen varit mycket givande med massor av svalor, 2 fisktärnor, 2 svarta rödstjärtar, 3 alfåglar, 4 ejdrar, 2 småskrakar, 1 bergand, 1 svarthakedopping, 1 gluttsnäppa, 1 par Pungmes och mycket mer. Då ska tilläggas att jag bara skådar i Göninge (Hässleholms, Osbys och Östra Göinges kommun i Skåne) där kuster saknas helt.
Men det som var roligaste i helgen var en hybrid mellan Ringand och Vigg dom jag hittade i Finjasjön. Ni ska veta att min puls steg när jag upptäckte den, då jag tog den för en ren Ringand.

Jag föreslår att ni klickar på bilderna för bättre kvalite!

Pungmes - Hona


Pungmes - Hane - Ringmärkt :P

Svartrödstjärt - Hane


Vigg X Ringand - Vilken snygging!

Fisktärna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar