2012-01-29

Ny teknik med bra resultat!

Har idag testat en ny teknik att fota fåglar vid matningen för mig!
Jag satte upp kameran med 300:at på stativet ställde sedan in kameran på en lämplig pinne kring fågelbordet där jag sett att fåglar landar ofta. Med hjälp av en fjärrutlösare kunde jag sedan gå in och sitta vid fönstret mot fågelbordet! Det visade sig senare att setta kameran på Q-läget (quiet) hjälpte för att man skrämde dom vid vanligt läge.
Jag rekomenderar denna teknik mycket, både varmare och snabbare (fåglarna kommer fram snabbare...) än att sitt i gömsle!

Här är resultaten: http://www.flickr.com/photos/augustthomassonsphoto/
Ett smakprov:

Svartmes


1 kommentar:

  1. Har själv testat tekniken, men man får inte riktigt samma känsla som när man håller i kameran.
    Men skönt o sitta inne i värmen :-)
    Fin bild på svartmesen o toppenskärpa!
    /Edwin

    SvaraRadera